donderdag 26 september 2013

diploma's

Soms vind er een afrekening plaats. Het eind van een leerproces. De bezegeling. Heb er in de loop van m'n leven een aantal verzameld. Zwemdiploma's laat ik maar even in de la en ook die vd middelbare school zijn niet interessant genoeg voor weergave. Dit was het eerste diploma waar ik in zekere zin trots op was. De ORANJE BAND met judo. Daarna ben ik ook gestopt.
Typediploma en EHBO-diploma zijn spoorloos. Wel hangt dit illuster exemplaar op de plee: een STINGER-diploma. Als enige destijds van het peloton won ik er een omdat ik in de simulator alle vliegtuigen voor passeerpunt afgeknald had.

Na een lange 'leergang' dit Universiteitsdiploma: 20.000 Pleuro aan studieschuld.
Een paar oorkondes heb ik helaas weggegooid tijdens een renunciation-rage. Eentje zoek ik nog. Een McDonalds-diploma heb ik gelukkig niet.
Deze kan er ook nog bij.